Περί αποδείξεων

Διάβαζα για τα νέα φορολογικά μέτρα. Γενικά σε σωστές γραμμές, με εξαίρεση τις αποδείξεις.

Δεν έχει νόημα ούτε να γράψω ούτε να παραθέσω νούμερα. Απλά θα ανακυκλώσω τα όσα είπε ο javapapo:

Αναρωτιέμαι – πως θα καλύψω ρε μαλάκες 10Κ-12Κ με αποδείξεις το αφορολόγητο μου! Εκτός και ξεκινήσω να πίνω συστηματικά , να γίνω αλκοολικός και να τα σκάω σε club και μπουζούκια. Αλλά υπάρχει κίνδυνος να μείνω από τις μπόμπες που σερβίρουν όλοι!

‘Nough said. Δεν έχω να προσθέσω τίποτα απολύτως.

Update: η Καθημερινή έχει ως συνήθως μια καλύτερη κάλυψη από την “Ε”.

Το σύστημα λειτουργεί ως εξής: Το μέρος του αφορολογήτου που απαιτείται να καλυφθεί με αποδείξεις ισούται με το 30% του συνολικού εισοδήματος για εισοδήματα άνω των 12.000 ευρώ και 10% για εισοδήματα μεταξύ 6.000 και 12.000 ευρώ. Για την κάλυψη του αφορολόγητου ορίου προσμετράται το 100% της αξίας των αποδείξεων που θα υποβληθούν. Εάν οι αποδείξεις που θα υποβληθούν δεν καλύπτουν το αφορολόγητο όριο η διαφορά έως τα 12.000 ευρώ φορολογείται με συντελεστή 10%. Για ποσά αποδείξεων μεγαλύτερα του πιο πάνω ορίου και για αξία αποδείξεων έως 15.000 ευρώ ατομικού εισοδήματος (30.000 οικογενειακού) εκπίπτει φόρος ίσος με το 10% της επιπλέον του αφορολογήτου αξίας.

12 Responses to “Περί αποδείξεων”

  1. adamo Says:

    Μα θα σχηματιστούν μεταξύ γνωστών και φίλων “ανταλλακτήρια” αποδείξεων.

  2. mperedim Says:

    I see the loophole. Συνεχίζει να είναι unfair και καθαρά φοροεισπρακτικό το μέτρο.

    Το κράτος σου λέει με απλά λόγια:
    1. αν βγάλεις 32.000 και φέρεις αποδείξεις 9.600 θα φορολογηθείς με βάση την τάδε κλίμακα.
    2. Αν βγάλεις 33.000 όχι μόνο θα πληρώσεις 360 Ευρώ παραπάνω αλλά από τα 500 που σου μένουν (γιατί ένα ~15% το κρατάει το ταμείο σου) φρόντισε να φας τα 300 να μη σου ρίξω το αφορολόγητο.

    Κι αν μου φτάνουν τα 32.000 ρε μπαγάσα με ρώτησες; Και στην τελική γιατί να γαμηθώ στη δουλειά για 1000€ παραπάνω; Άντε παλιά μου μέναν και τα 500, για να μου μείνουν 200;;;

    Μια λύση θα ήταν να ΑΥΞΑΝΕΤΑΙ το αφορολόγητο πέραν των 12.000 για κάθε απόδειξη που προσκομίζεις. Π.χ. στο παραπάνω σενάριο, αν όντως ξοδέψω 300€ τελικά έχω ήδη δώσει στο κράτος 57€ παραπάνω (ΦΠΑ) + απροσδιόριστο ποσό (οι επαγγελματίες που κρύβαν 300€ τώρα δεν τα κρύβουν!). Ας μου κάνει μια έκπτωση φόρου 30€. Αυτό ΚΑΙ θα έκλεινε το loophole (καθότι θα είχα κάποιο κίνητρο να μαζεύω αποδείξεις) ΚΑΙ θα έφερνε χρήματα στα ταμεία του κράτους. Αλλά αυτό θέλει ΜΗ ΦΟΡΟΕΙΣΠΡΑΚΤΙΚΗ λογική.

    Update: Γενικά μου τη σπάει που για μια ακόμη φορά τα μέτρα είναι τιμωρητικά. Αντί για “βοήθα το κράτος για να σε βοηθήσει κι αυτό” η φάση είναι “βοήθα το κράτος μη σε σκίσω κι άλλο” (λες και δε με σκίζει αρκετά). Έτσι μας μάθανε 180 χρόνια, έτσι συνεχίζει και το “νέο ΠΑΣΟΚ”. Κρίμα.

  3. Aristotelis Says:

    Πραγματικά και εμένα αυτά τα μέτρα μου αφήνουνε αρκετές απορίες. Αυτό που αναγνωρίζω είναι η προσπάθεια να μας αναγκάσει να αλλάξουμε νοοτροπία και να ζητάμε αποδείξεις. Παλιότερα, αυτό που γινότανε ήταν πως ελάχιστοι (ως κανένας) δεν δίνανε αποδείξεις γιατί “τι να τις κάνεις μωρέ”, και βέβαια και εμείς λέγαμε .. “εεε ναι δίκιο έχεις .. κόψε κάτι και είμαστε οκ”. Πλέον στην φρενίτιδα που λογικά θα μας πιάσει θα λέμε .. “όχι φέρε απόδειξη .. γιατί τις έχω ανάγκη”.
    Θέλω να πιστεύω ότι ο στόχος είναι η αλλαγή νοοτροπίας εμάς σαν καταναλωτών. Βέβαια το πόσο το πετυχαίνει δεν νομίζω ότι ακόμη είμαστε σε θέση να το κρίνουμε, ας δούμε σε λίγο καιρό τι θα γίνει.
    Εγώ πχ τόσο καιρό δεν είχα πάρει ούτε 1 απόδειξη για βενζινάδικο, πλέον που έχω δεί ότι δίνω ~200Ε/μήνα για βενζίνη .. μάλλον θα πρέπει να αρχίσω να ζητάω.

    Το 30% αυτή τη στιγμή μου φαίνεται και εμένα πολύ. (να δώ που θα τα βρώ).Αλλά από την άλλη δεν ξοδεύεις περίπου το 30% του μισθού σου σε διάφορα γύρω γύρω?? Απλά το να ζητάς απόδειξη δεν είναι και τόσο άσχημο. Ήδη αρχίζω και κάνω λίστα στο κεφάλι μου που δεν παίρνω αποδείξεις.

  4. mperedim Says:

    @Aristotelis +1 σε όλα. Δεν έχω πρόβλημα με το να ζητάω αποδείξεις, το σχετικό post του Παναγιώτη με καλύπτει απόλυτα. Ούτε έχω πρόβλημα με το 30%, εφόσον υπήρχε κάποιο άνω όριο.

    Το 32.000 δεν ήταν τυχαίο παράδειγμα.
    1. Πέρα από το ότι πέφτει στην αλλαγή της κλίμακας αντιστοιχεί σε καλές αλλά όχι υπερβολικές αποδοχές (~2,300 μικτά ή ~1650 καθαρά το μήνα για ασφαλισμένο με 5ετία στο ΤΣΜΕΔΕ)
    2. Εφόσον αναφέρεται σε άγαμο, είναι ήδη αρκετά περισσότερα από όσα χρειάζεται.

    Τι λέει το κράτος σε αυτόν; Αν βγάλεις παραπάνω λεφτά μη τα αποταμιεύσεις. Φάτα. Η λέξη “ηλίθιο” είναι η μόνη που μου έρχεται στο μυαλό.

    Πάντως τώρα που το ξανασκέφτομαι η Κυπριακή ΕΠΕ δε λέει. Θα αρχίσω να μαζεύω άστεγους από το δρόμο να τους ανοίγω μπλοκάκι. 25% δικό τους χωρίς δουλειά, 75% κατάμαυρο χρήμα δικό μου. Or something like that.

    Υ.Γ. Κάθε προσπάθεια συσχετισμού του παραδείγματός μου με τις δικές μου αποδοχές είναι μάταιη.

  5. Aristotelis Says:

    Δεν έχω ψαχτεί τόσο φορολογικά μιάς και είμαι στην κατηγορία μισθωτός επομένως το τι δηλώνω είναι λιγάκι δεδομένο και δεν μπορώ να κάνω και διάφορα. (Επίσης είναι και το γεγονός ότι τα οικονομικά τα συχαίνομαι και τα αποφεύγω σαν ο διάολος το λιβάνι .. πράγμα που τελικά αποδυκνύεται εναντίον μου).
    Αυτό που φαντάζομαι όμως είναι πως σε λίγο καιρό θα βγούνε τα κομπιουτερρρράκια και σε κάθε αγορά θα υπολογίζουμε τι μας βολεύει να κάνουμε κάθε φορά και τι όχι. Απλά δεν ξέρω αν με τα νέα μέτρα, απλά θα είναι πιο απλό να ζητάς απόδειξει.
    Βέβαια σκεφτόμενος αυτό που λές ότι σε “αναγκάζουνε” να τα φάς κάπου, σε μια εποχή που υπάρχει ένα θέμα ρευστότητας μήπως με αυτό τον τρόπο προσπαθούνε να αναθερμάνουνε την διακίνηση του χρήματος. Σου μένουνε κάποια λεφτά. Από το να τα κρατήσεις, δεν τα δίνεις πάλι πίσω στην αγορά. Ίσως και να έχει κάποιος την ευκαιρία να πάρει ένα κομμάτι από αυτά. Δεν ξέρω πόσο θα πιάσει, αλλά επειδή οι περισσότεροι θα πούνε από να τα πληρώσω εφορία καλύτερα να τα κάνω κάποια αγορά (ή/και ως επένδυση) μπορεί να βοηθήσει στο να γυρνάει το χρήμα.
    (Μέχρι οι πιο έξυπνοι να το βγάλουνε έξω .. και να είναι δύσκολο να πιαστεί, καθώς δεν ξέρω πόσο εύκολο είναι να ανοίγουνε προσωπικοί λογαριασμοί στο εξωτερικό ή σε offshore εταιρείες).

  6. mperedim Says:

    Για την ιστορία, κι εγώ μισθωτός είμαι, με ένα επιπλέον έσοδο από ένα δυάρι που νοικιάζω (που λίγο πολύ ότι παίρνω το δίνω στο σπίτι που νοικιάζω)

    Βέβαια σκεφτόμενος αυτό που λές ότι σε “αναγκάζουνε” να τα φάς κάπου, σε μια εποχή που υπάρχει ένα θέμα ρευστότητας μήπως με αυτό τον τρόπο προσπαθούνε να αναθερμάνουνε την διακίνηση του χρήματος.

    Κοίτα ΔΕΝ είμαι σίγουρος τι προσπαθούν να κάνουν αλλά ας μη το κάνουν με τα λεφτά των άλλων. Ξαναλέω πως το παράδειγμα μου δεν είναι τυχαίο, καθότι από τα +1000€ (που δεν κρύβονται) ήδη μου μένουν μόλις 500€ στην τσέπη. Μπορεί να θέλω να τα αποταμιεύσω, μπορεί να θέλω να πάω ένα ταξίδι βρε αδερφέ (λες να περνάν αποδείξεις ξενοδοχείου στην Βιέννη;).

    FWIW άκουσα ότι υπάρχει όριο αποδείξεων 15000 Ευρώ. Εφόσον επιβεβαιωθεί θα ενημερώσω σχετικά το post.

  7. Aristotelis Says:

    Αυτό που δεν ξέρω ακόμη και έχω ως απορία , δέχονται τη απόδειξη από την πιστωτική μου κάρτα??? Έτσι ώστε μερικές αγορές μου (I love amazon.com 😉 ) να μπορούνε να δικαιολογηθούνε???
    Τότε απλά αν έχεις πιστωτική κάρτα μπορείς να χρεώνεις ότι θές στην πιστωτική σου κάρτα .. και μετά να λές να η απόδειξη.

  8. Christos Says:

    Θα σας παραθέσω ένα παράδειγμα. Μιλάω για ετήσια ποσά:
    Βενζίνη 1800
    Συνεργεία 300 (Δεν θα βάλω ασφάλεια που είναι 1000 ευρω μικτή)
    Τηλεφωνία (σταθερό)+Ιντερνετ 500
    Supermarket 2000
    Κινητό 500
    Ρουχα 500
    Διασκέδαση Φαγητό έξω Καφέδες 1500
    Πετρέλαιο 600
    Διακοπές 800
    Άλλα ψώνια, δώρα σε φίλους, γάμοι, βαφτίσια :-)(αγορες άλλων ειδών από ελλάδα φυσικά): 2000
    Γιατροί και εξετάσεις 300 (στην καλυτερη μιλάμε μονο για τσεκαπ και δόντια και αφού έχεις πάρει επιστροφή απο ΤΣΜΕΔΕ)
    Έξοδα λογιστή 650 (μην τον ξεχνάμε)

    Total 11450

    Τα παραπάνω περνάνε όλα. Δεν έχω βάλει ΔΕΚΟ και δάνεια και πολλά άλλα ακόμη που δεν περνάνε. Ίσως και το νούμερο να είναι μικρό.

    Μάλλον πρέπει απλά να άλλάξουμε νοοτροπία. Αλλά δείτε από τα παραπάνω που είναι πιθανόν τα μαύρα;

    Πιστεύω ότι δεν είναι απαραίτητο το μέτρο με τις αποδείξεις. Λύση είναι τα τεκμήρια και έρχονται οι αποδείξεις για να βάλουν εμάς σε μια διαδικασία που το κράτος δεν μπορεί να κάνει.

    Τέλος, με αυτά που έχουν γίνει το τελευταίο καιρό, διαπιστώνει κανείς πόσο έχουν ξεχειλώσει τα πράγματα παντού.

    Λυπάμαι που θα το πω, αλλά ναι μεν το συμμάζεμα είναι καλό, αλλά έχουμε αργήσει πολλά χρόνια.

    Μεγαλώσαμε έτσι..

    • mperedim Says:

      Γεια χαρά Χρήστο,

      Long time no see 🙂

      1. Τηλεφωνία και ενέργεια είναι off δυστυχώς άμα δεις. Οπότε αμέσως μείον 1600€.
      2. Βενζίνη: υποθέτεις ένα κόστος 150 το μήνα. Δεν είμαι σίγουρος πόσο μέσα είναι για κάποιον που μπορεί να μην έχει καν αυτοκίνητο (όπως ο Παπαχατζής), να προτιμά το ποδήλατο (ο φίλος μου ο Λίνος στην Αθήνα).
      3. Διασκέδαση/Φαγητό έξω/…: fair enough. Να βγούμε να τα φάμε σε club και ταβέρνες όπως έγραψα 😉
      4. Έξοδα λογιστή: ρε αδερφέ δεν έχω λογιστή, μισθωτός είμαι (50€ δίνω για μια δήλωση μόνο)

      Εγώ προσωπικά δεν μπορώ να βγάλω τα λεφτά που “πρέπει” σε αποδείξεις. Και ακόμα και αν μπορούσα δεν αναιρεί το αρχικό point (ότι αν δουλέψω λίγο παραπάνω και βγάλω +1000€ μικτά θα πρέπει κάπως να φάω τα 500€ που μου μένουν?!?!?!).

      Λυπάμαι που θα το πω, αλλά ναι μεν το συμμάζεμα είναι καλό, αλλά έχουμε αργήσει πολλά χρόνια.

      Άστα να πάνε 😦

      • Christos Says:

        Χμ, νομίζω ότι περνάει οτιδήποτε δεν προέρχεται από ΔΕΚΟ. Ειχα ακούσει τον Παπακωνσταντίνου να λέει ότι είναι δεκτά ακόμη και τα διόδια, διότι και αυτά εχουν ιδιωτικοποιηθεί.

      • mperedim Says:

        Όχι, κατά τα φαινόμενα το να το γυρίσεις σε μη ΔΕΚΟ δε σε σώζει.

        Anyway καλό μάζεμα (αποδείξεων) εύχομαι. Όποιος έχει αναγκαστεί να κάνει expense report στο παρελθόν ξέρει ότι πρόκειται για τεράστια ταλαιπωρία.

  9. mperedim Says:

    Η Καθημερινή ως συνήθως τα λέει κάπως πιο ξεκάθαρα

Leave a Reply

